Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Indiana Arie & Indiana Petri Haak & Keeken - WaarBenJij.nu Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Indiana Arie & Indiana Petri Haak & Keeken - WaarBenJij.nu

Kiev

Door: Indiana Arie

Blijf op de hoogte en volg Indiana Arie & Indiana Petri

22 Juli 2008 | Oekraïne, Kiev

En daar loop je dan, met je backpack, in het zonnetje, met vijfendertig graden celsius door de hoofdstad van Oekraine. Eigenlijk vanaf het landen op Borispol Airport keken Peter en ik onze ogen uit. Wat een bizar land. Heel Westers, maar eigenlijk ook weer niet.

Met de meest gare touringbus ooit zijn we naar het uitertste metrostation gereden, en van daaruit met de ondergrondse naar het centrum van de stad. Kiev heeft een overload aan grote gebouwen, maar op een of andere manier is het prima om tegen aan te kijken. Mooi zelfs.

Zondagavond zijn we wat gaan eten met een Ier, maar daarna vroeg gaan slapen, want we waren best gaar van het avondje tienerdiscotheek in Boedapest. We worden ook al een dagje ouder.

Gisteren zijn we de stad gaan exploren, langs het Onafhaneklijkheidsplein waar de Oranjerevolutie in 2004 zich posteerde, de Boog van Vriendschap uit het Sovjet-tijdperk, om daarna nepKalaznikov te schieten {we moeten toch oefenen} en op een strandje aan de Dnepr te verbranden. Het bizarre {maar zeer aangename} geval wil dat de dames in Kiev rustig in hun string en BH op het strand neerploffen. Niks bikini, niks preuts, niet zeuren. Sterker nog, als je op een terrasje gaat zitten en het is warm, trek je shirt uit!!

Wij zijn de moeilijkste niet, dus juichen wij dit gedrag alleen maar toe.

Des middags kregen we een korte tour van Noud en Natalaya, een vriend van Peter en zijn verloofde. Natalya werkt op de Nederlandse ambassade, en we kregen een rondleiding van haar. Stukje Nederlands grondgebied in Oekraine. Uiteraard hing Bea met streng kapsel aan de muur.

s Avonds kwamen we nog veel meer Nederlanders tegen (het barst er hier van} en zijn we gaan stappen in Shooters, een of andere discotheek. Het was zeker gezellig, maar als je dan toch aan de goedkope whisky gaat, drink het dan niet als goedkoop bier! {Arjan}

De taxichauffeur {bang voor zijn bekleding} flikkerde ons er ergens uit, en al strompelend bereikten we uiteindelijk het hostel. En daar zit je dan, de volgende dag, met je kater, in vijfendertig graden, in de hoofdstad van Oekraine.

Da Svedanja

• 22 Juli 2008 - 10:59

Iris:

Ik had wel mee gewild jongens. Klinkt echt gezellig. We gaan wel iets leuks doen als jullie terug zijn.

• 22 Juli 2008 - 16:45

Wilanka:

Klinkt allemaal heel vervelend ja...;-) Veel plezier nog!