Naar Odessa - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van Indiana Arie & Indiana Petri Haak & Keeken - WaarBenJij.nu Naar Odessa - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van Indiana Arie & Indiana Petri Haak & Keeken - WaarBenJij.nu

Naar Odessa

Door: Indiana Petri

Blijf op de hoogte en volg Indiana Arie & Indiana Petri

25 Juli 2008 | Oekraïne, Odessa

Tja en daar loop je dan, net de taxi uit gebonjourd door een zielige taxichauffeur en je maat die het allemaal even te veel wordt. Ja zijn mn benen weer, had die in Shooters gezegd, tja, of gewoon drie dubbele whisky's te veel, he arjan? ;) Nou, maar voor de onruste moeders kunnen we vertellen dat we ook in een compleet vreemde stad als kiev, met voornamelijk Cyrillische straatnaambordjes wij ons nog prima kunnen redden :D Hadden we dat al eerder gedaan in zagreb, belgrado en andere oostbloksteden, was het deze keer wel bijzonder. Kan jullie vertellen dat je van 'Arjan voortslepen' wel een lamme arm krijgt. Dat ook van Kalaznikov schieten btw. Hebben we eersgister gedaan. Echt gaaf, brengt de oerinstincten van macht naar boven kan ik jullie vertellen. Fout en geniaal tegelijk! De hostel eigenaar kon dit regelen omdat ie een deal had met een louche maffios die dit terrein beheerde voor oude sovjet-soldaten, die nog graag soldaatje willen spelen. Arjan brouwt er vandaag of morgen wel een mooi verhaal maar dan heb ik alvast het gras voor zn voeten weg gemaaid.

Gisteren zijn we in Odessa aangekomen, per nachtbus, lekker ouderwets 'mission albania' style, niet weten waar je precies moet instappen en waar er weer uit moet. Op de bon stond dat we dit keer wel met een VIP arrangement te maken hadden, dat wil dus niet zeggen airco ofzo, nee dat zou te comfortabel zijn, nee incl 2 russische/oekrainsche films, die vooral iets weg hadden van een russiche/oekrainsche grease. Hilarisch, vooral als je eigenlijk wil slapen :) Volgende keer gaan we gewoon lekker op strandvakantie in turkije ofzo ;)

Tot snel!